Bizimki, sevişme sahnesi değil, huzurun tanımı
Pavyon şarkıcısı Ceyda Düvenci ‘Ejder Kapanı’nda Uğur Yücel’le yatak sahnesinin içine sindiğini söylüyor. “Sevdiğin adamın koynundasın, dünya umrunda değil. En güvendiğin yerdesin ve gözlerini kapatmışsın. O sevişme sahnesi değil, huzurun tanımı”
Ceyda Düvenci üçüncü sezonun sonunda ekranlara veda eden ‘Binbir Gece’nin ardından bir süre televizyona ara vermeye karar verdi. Sekiz ay boyunca ekrandan uzak kalan oyuncu Uğur Yücel’in ‘Ejder Kapanı’nda Cavidan karakterini oynar mısın?’ teklifine ‘hayır’ diyemedi ve bir pavyon kadını olarak kamera karşısına geçti. Rolüne çalışmak adına pavyona gidip gözlem yaptı. Pavyondaki ortamın canının içini deştiğini söyleyen Düvenci, filmde Uğur Yücel’le olan sevişme sahnesiyle ilgili ise “Bizimkisi sevişme sahnesi değil, huzurun tanımı” diyor.
PAVYONDA ŞARKI SÖYLEYEN CAVİDAN KARAKTERİNİ OYNUYORSUNUZ. CAVİDAN’I BİZE ANLATIR MISINIZ?
Çerkez’e hayatını adamış, Çerkez’in de hayattaki sebebi. Yolun sonundaki ışığı. Umutlarını birbirlerine bağlamış iki sevgiliyiz.
FİLMDE ŞARKI SÖYLÜYORSUNUZ. NEDEN BİR ŞARKICININ DEĞİL DE KENDİ SESİNİZİ KULLANMAYI TERCİH ETTİNİZ?
Başka birinin sesini kullanmak yalan olurdu. Çok az bir rolüm var. Üstüne bir de şarkıyı başkası söyleyecekse, başka biri oynamalıydı. Levent Yüksel’le çalıştık. Sonra da pavyona gözlem için gittiğimizde arkadaşı rahatsızlandığı için sahneye çıkan Canan’la tanıştık. Türk halk müziği söyleyen, inanılmaz bir gırtlağa sahip biri Canan. Çekim günü de gelip iki üç saat beni çalıştırdı. Canan yazın Karadeniz’de yapılan şenliklerde sahneye çıkan müthiş bir ses.
PAVYONA GÖZLEM YAPMAYA KİMİNLE GİTTİNİZ?
Proje teklifi geldiğinde yurtdışındaydım. İstanbul’a gelir gelmez görüşmeye gittim. Görüşme sonunda Uğur “Hadi pavyona gidiyoruz” dedi. Uğur Abi anlattı ve “Hadi izle bakalım” dedi. İzledim, sohbet ettim.
NASIL BİR ORTAMLA KARŞILAŞTINIZ ORADA?
Türk filmlerindeki bir sahne yaratmamıştım kafamda. Sadece karanlık ve puslu olabileceğini düşünmüştüm. Oradaki atmosfer ve dinginlik çok başkaydı. Gerçi biz oradaki atmosferi bozduk. Ben, Kenan İmirzalıoğlu, Uğur, Ezgi Mola hep beraber pavyondan içeri girince herkesin gözü bize kaydı. Ortamda enerji kaybı yaşandı ve hava değişti.
ORADAKİ İNSANLARI GÖRÜNCE NELER DÜŞÜNDÜNÜZ?
Öyle bir hayat yaşamak yürek ister. Böyle bir şeyin arkasında durup yaşamak ciddi bir karakterdir benim için. Bu onların yaşamının bir getirisi. Aile kavramı herkes için farklı. Sadece şükür dediğin noktalar oluyor. Bir anne babanın çocuğu nereye getirebileceğini görüyorsun. Gözleri mat, umutları sadece orada. Oradaki ortam canımın içini deşmeme sebep oldu.
ŞARKI SÖYLERKEN ZORLANDINIZ MI?
Tedirginlik vardı. ‘Taht kurmuşsun kalbime’ çok bildiğim bir tarz değildi. Uğur bu tarza çok hakim bir müzik adamı. Onu tatmin etmek her şeyden önemliydi. Ayrıca Esengül’ü tanımama ve onun albümlerini dinlememe sebep oldu.
UĞUR YÜCEL TATMİN OLDU MU PEKİ PERFORMANSINIZDAN?
Umarım olmuştur. “Çok az kullandın beni hiç mutlu değilim” diyorum. O da “Öyle değil” diyor. Keşke Uğur’la daha fazla oynama şansım olsaydı. Böylelikle Uğur’dan daha çok öğreti alabilseydim. Onu solumak çok önemliydi.
UĞUR BEY BİRÇOK OYUNCUNUN İDOLÜ. ONUNLA KARŞILIKLI OYNAMAK NASILDI?
Onunla karşılıklı oynamak muhteşemdi. Kazanımları çok yüksek biri. Sizi tanıdıkça kelimeleri ve açılımları çoğalan bir adam. Daha önce merhabamız vardı. Onlarla görüşmeye gittiğimde kapı açıldı ve ben hazırım diye girdim içeriye. Uğur’a sarıldım ve merhaba dedim. “Sen ne biçim kadınmışsın be” dedi. Ne kadar tanışmasak da ben onu yıllarca izlemişim. Benim oyunculuğumun bir yerine uzaktan da olsa dokunmuş.
UĞUR BEY’LE BİR YATAK SAHNENİZ VAR. BU SAHNEYİ ÇEKECEĞİNİZİ SÖYLEDİĞİNİZDE EŞİNİZİN TEPKİSİ NE OLDU?
Eşim bu tarz şeyleri sorun edecek biri değil. Beni yeterince tanıyor. Böyle bir olduğunu söylediğimde “Uğur Yücel gibi bir oyuncuyla çalışmak senin kariyerin için ne kadar önemli bunu biliyorum. Böyle bir şeye benim müdahale hakkım olduğunu düşünmüyorum. Sen kendi adına yanlış bir adım atmayacağın için neye evet diyorsan arkandayım” dedi. Ayrıca biz o sahneyi çekerken çok keyif aldık. “Ay çok güzel oldu” dedik. Uğur onu monitörde izlediğinde “Of be” dedi.
EVET ÇOK ETKİLEYİCİ BİR SAHNE.
Sevdiğin adamın koynundasın, dünya umrunda değil. En güvendiğin yerdesin ve gözlerini kapatmışsın. O sevişme sahnesi değil, o huzurun tanımı.
‘BİNBİR GECE’ DİZİSİNDEN SONRA DİZİ YAPMADINIZ. NEDEN?
15 yıldır neredeyse hiç ara vermedim. Sekiz aydır çalışmıyorum. Sosyal sorumluluk projelerim devam ediyor. Üsküdar’da Çağdaş Drama Derneği’ne başladım. Yaratıcı drama eğitmeni olacağım. Beykoz Konakları’nda bir arkadaşımla yaratıcı drama dersleri veriyoruz. Günlerim dolu dolu geçiyor.
EVLİLİKTE SİZE GÖRE EN ÖNEMLİ NOKTA NEDİR?
Saygı, özgüven ve güven. Evliliğin bir sınırlar birlikteliğini olmadığını bilerek yaşamak. Biz evlendikten sonra ‘Evet evli bir kadınsın dokuzdan sonra eve gelmek yok’ ya da ‘Evli bir erkeksin, erkek erkeğe çıkmak yok’ gibi sınırlandırmalar yapmadık. Nasıl yaşamasını bilen bireyler olduğumuz için, birbirimize bir şeyler öğretmenin yersiz olduğunu biliyoruz. Biz bildiğimiz doğru hayatı birlikte örüyoruz.
Evlilik sizde neyi değiştirdi?
Çok huzurluyum. Çok güvendeyim.
Çerkez’e hayatını adamış, Çerkez’in de hayattaki sebebi. Yolun sonundaki ışığı. Umutlarını birbirlerine bağlamış iki sevgiliyiz.
FİLMDE ŞARKI SÖYLÜYORSUNUZ. NEDEN BİR ŞARKICININ DEĞİL DE KENDİ SESİNİZİ KULLANMAYI TERCİH ETTİNİZ?
Başka birinin sesini kullanmak yalan olurdu. Çok az bir rolüm var. Üstüne bir de şarkıyı başkası söyleyecekse, başka biri oynamalıydı. Levent Yüksel’le çalıştık. Sonra da pavyona gözlem için gittiğimizde arkadaşı rahatsızlandığı için sahneye çıkan Canan’la tanıştık. Türk halk müziği söyleyen, inanılmaz bir gırtlağa sahip biri Canan. Çekim günü de gelip iki üç saat beni çalıştırdı. Canan yazın Karadeniz’de yapılan şenliklerde sahneye çıkan müthiş bir ses.
PAVYONA GÖZLEM YAPMAYA KİMİNLE GİTTİNİZ?
Proje teklifi geldiğinde yurtdışındaydım. İstanbul’a gelir gelmez görüşmeye gittim. Görüşme sonunda Uğur “Hadi pavyona gidiyoruz” dedi. Uğur Abi anlattı ve “Hadi izle bakalım” dedi. İzledim, sohbet ettim.
NASIL BİR ORTAMLA KARŞILAŞTINIZ ORADA?
Türk filmlerindeki bir sahne yaratmamıştım kafamda. Sadece karanlık ve puslu olabileceğini düşünmüştüm. Oradaki atmosfer ve dinginlik çok başkaydı. Gerçi biz oradaki atmosferi bozduk. Ben, Kenan İmirzalıoğlu, Uğur, Ezgi Mola hep beraber pavyondan içeri girince herkesin gözü bize kaydı. Ortamda enerji kaybı yaşandı ve hava değişti.
ORADAKİ İNSANLARI GÖRÜNCE NELER DÜŞÜNDÜNÜZ?
Öyle bir hayat yaşamak yürek ister. Böyle bir şeyin arkasında durup yaşamak ciddi bir karakterdir benim için. Bu onların yaşamının bir getirisi. Aile kavramı herkes için farklı. Sadece şükür dediğin noktalar oluyor. Bir anne babanın çocuğu nereye getirebileceğini görüyorsun. Gözleri mat, umutları sadece orada. Oradaki ortam canımın içini deşmeme sebep oldu.
ŞARKI SÖYLERKEN ZORLANDINIZ MI?
Tedirginlik vardı. ‘Taht kurmuşsun kalbime’ çok bildiğim bir tarz değildi. Uğur bu tarza çok hakim bir müzik adamı. Onu tatmin etmek her şeyden önemliydi. Ayrıca Esengül’ü tanımama ve onun albümlerini dinlememe sebep oldu.
UĞUR YÜCEL TATMİN OLDU MU PEKİ PERFORMANSINIZDAN?
Umarım olmuştur. “Çok az kullandın beni hiç mutlu değilim” diyorum. O da “Öyle değil” diyor. Keşke Uğur’la daha fazla oynama şansım olsaydı. Böylelikle Uğur’dan daha çok öğreti alabilseydim. Onu solumak çok önemliydi.
UĞUR BEY BİRÇOK OYUNCUNUN İDOLÜ. ONUNLA KARŞILIKLI OYNAMAK NASILDI?
Onunla karşılıklı oynamak muhteşemdi. Kazanımları çok yüksek biri. Sizi tanıdıkça kelimeleri ve açılımları çoğalan bir adam. Daha önce merhabamız vardı. Onlarla görüşmeye gittiğimde kapı açıldı ve ben hazırım diye girdim içeriye. Uğur’a sarıldım ve merhaba dedim. “Sen ne biçim kadınmışsın be” dedi. Ne kadar tanışmasak da ben onu yıllarca izlemişim. Benim oyunculuğumun bir yerine uzaktan da olsa dokunmuş.
UĞUR BEY’LE BİR YATAK SAHNENİZ VAR. BU SAHNEYİ ÇEKECEĞİNİZİ SÖYLEDİĞİNİZDE EŞİNİZİN TEPKİSİ NE OLDU?
Eşim bu tarz şeyleri sorun edecek biri değil. Beni yeterince tanıyor. Böyle bir olduğunu söylediğimde “Uğur Yücel gibi bir oyuncuyla çalışmak senin kariyerin için ne kadar önemli bunu biliyorum. Böyle bir şeye benim müdahale hakkım olduğunu düşünmüyorum. Sen kendi adına yanlış bir adım atmayacağın için neye evet diyorsan arkandayım” dedi. Ayrıca biz o sahneyi çekerken çok keyif aldık. “Ay çok güzel oldu” dedik. Uğur onu monitörde izlediğinde “Of be” dedi.
EVET ÇOK ETKİLEYİCİ BİR SAHNE.
Sevdiğin adamın koynundasın, dünya umrunda değil. En güvendiğin yerdesin ve gözlerini kapatmışsın. O sevişme sahnesi değil, o huzurun tanımı.
‘BİNBİR GECE’ DİZİSİNDEN SONRA DİZİ YAPMADINIZ. NEDEN?
15 yıldır neredeyse hiç ara vermedim. Sekiz aydır çalışmıyorum. Sosyal sorumluluk projelerim devam ediyor. Üsküdar’da Çağdaş Drama Derneği’ne başladım. Yaratıcı drama eğitmeni olacağım. Beykoz Konakları’nda bir arkadaşımla yaratıcı drama dersleri veriyoruz. Günlerim dolu dolu geçiyor.
EVLİLİKTE SİZE GÖRE EN ÖNEMLİ NOKTA NEDİR?
Saygı, özgüven ve güven. Evliliğin bir sınırlar birlikteliğini olmadığını bilerek yaşamak. Biz evlendikten sonra ‘Evet evli bir kadınsın dokuzdan sonra eve gelmek yok’ ya da ‘Evli bir erkeksin, erkek erkeğe çıkmak yok’ gibi sınırlandırmalar yapmadık. Nasıl yaşamasını bilen bireyler olduğumuz için, birbirimize bir şeyler öğretmenin yersiz olduğunu biliyoruz. Biz bildiğimiz doğru hayatı birlikte örüyoruz.
Evlilik sizde neyi değiştirdi?
Çok huzurluyum. Çok güvendeyim.
Röportaj: İlknur Taş
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder